29 Απρ 2022
Με την υπό κρίση αίτηση η αιτούσα, υπάλληλος του Επιμελητηρίου Ημαθίας κατηγορίας ΔΕ του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, επιδιώκει την ακύρωση: α. της υπ' αριθ. 3574/13.1.2021 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την οποία απορρίφθηκε η υπ' αριθ. 1885/Φ.3.14/9.12.2020 αίτηση του Επιμελητηρίου Ημαθίας για αναδρομική διόρθωση της υπ' αριθ. 135179/27.12.2019 απόφασης του ως άνω Υπουργού περί μεταφοράς της αιτούσας στο Επιμελητήριο Ημαθίας βάσει του άρθρου 238 του ν. 4610/2019, ως προς το καθεστώς απασχόλησής της από μερικής σε πλήρους, β. της υπ' αριθ. 40858/6.4.2021 απόφασης του ως άνω Υπουργού, με την οποία απορρίφθηκε η υπ' αριθ. 136/Φ.3.14/29.1.2021 αίτηση του Επιμελητηρίου Ημαθίας περί μετατροπής του καθεστώτος απασχόλησης της αιτούσας από μερικής σε πλήρους, γ. της άρνησης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων να υπαγάγει την αιτούσα σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης στο Επιμελητήριο Ημαθίας και δ. της παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας του ως άνω Υπουργού να προβεί στην αναδρομική διόρθωση της υπ' αριθ. 135179/27.12.2019 υπουργικής απόφασης μεταφοράς της αιτούσας στο Επιμελητήριο Ημαθίας χωρίς τον περιορισμό του μειωμένου ωραρίου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 238 παρ. 2 του ν. 4610/2019. Με την εν λόγω διάταξη δεν χορηγήθηκε στους εργαζόμενους δικαίωμα μετατροπής της σχέσης εργασίας τους από μερικής σε πλήρους απασχόλησης, καθόσον αν ο νομοθέτης επεδίωκε τη μετατροπή των όρων απασχόλησης των σχέσεων εργασίας θα όριζε τούτο ρητώς, αναγράφοντας ότι οι μεταφερόμενες θέσεις μερικής απασχόλησης μετατρέπονται σε πλήρους. Ως εκ τούτου, με νόμιμη και επαρκή αιτιολογία απορρίφθηκε το αίτημα για αναδρομική διόρθωση της απόφασης μεταφοράς της αιτούσας ως προς τη μετατροπή της απασχόλησής της από μερικής σε πλήρους. Επίσης, η μεταφορά της θέσης της αιτούσας με τους ίδιους εργασιακούς όρους δεν συνιστά παραβίαση των αρχών της αναλογικότητας, του κράτους δικαίου, της χρηστής και αγαθής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη στο Κράτος, ούτε αντίθεση στα άρθρο 22 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 4 παρ. 1 του Συντάγματος. Ωστόσο, η δεύτερη προσβαλλομένη απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεν είναι νομίμως αιτιολογημένη, διότι δεν εξετάστηκε ειδικά το νέο αίτημα που υποβλήθηκε με την υπ' αριθ. 136/Φ.3.14/29.1.2021 αίτηση του Επιμελητηρίου Ημαθίας ''για υπαγωγή σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης υπαλλήλου που μεταφέρθηκε σε αυτό με καθεστώς μερικής'', ύστερα από την υπ' αριθ. .../Θέμα 3ο/22.6.2020 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, με την οποία εγκρίθηκε, κατ' αρχήν, η μετατροπή του μειωμένου ωραρίου της αιτούσας σε πλήρες και αποφασίστηκε η υποβολή της απόφασης αυτής για έλεγχο νομιμότητας στην εποπτεύουσα αρχή, ήτοι στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατ' ανάλογη εφαρμογή του εδαφίου 1β' του άρθρου 8 του ν. 4368/2016. Αντιθέτως, επαναλήφθηκε η αιτιολογία απόρριψης του προηγούμενου αιτήματος περί αναδρομικής μετατροπής της σχέσης εργασίας της αιτούσας και απορρίφθηκε το νέο αίτημα με αιτιολογία που δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο θέμα που τέθηκε υπόψη του Υπουργού, δηλαδή στην εφεξής υπαγωγή της αιτούσας σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και για το οποίο κλήθηκε να αποφασίσει. Επομένως, με μη νόμιμη αιτιολογία απορρίφθηκε το αίτημα του Επιμελητηρίου να μετατρέψει εφεξής τη σχέση εργασίας της αιτούσας από μερική σε πλήρη και, για τον λόγο αυτό, πρέπει να ακυρωθεί η δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη και να αναπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση για νέα νόμιμα αιτιολογημένη κρίση.