Αρχική σελίδα Αναζήτηση Sakkoulas-Online.gr
Αναζήτηση  |  Online Συνδρομές  |  Επικαιρότητα  |  Με μια ματιά  |  Σχετικά  |  Βοήθεια  |  Συχνές ερωτήσεις  |  Επικοινωνία  |  Sakkoulas.gr

Πρόσφατη νομολογία


 

22 Απρ 2024

ΤρΔΕφΑθ 416/2024: Ακύρωση απόφασης Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με την οποία απερρίφθη αίτηση διορισμού τέκνου αποβιώσαντος από Covid- 19 εκπαιδευτικού

Ο αιτών, του οποίου ο πατέρας απεβίωσε από καρδιακή ανακοπή σε έδαφος λοίμωξης από τον ιό Covid – 19 – πολυοργανική ανεπάρκεια, επιδιώκει την ακύρωση απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία απορρίφθηκε αίτηση διορισμού του, ως τέκνο αποβιώσαντος εκπαιδευτικού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε κενή οργανική θέση στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Συγκεκριμένα, στην προσβαλλόμενη απόφαση δεν διαλαμβάνεται ειδική αιτιολογία για την άρνηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων να προβεί στον διορισμό του αιτούντος, αλλά γίνεται μόνο επίκληση του πορίσματος της αρχικώς διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε., της οποίας, όμως, η αιτιολογία πλήττεται από τη διενέργεια της συμπληρωματικής Ε.Δ.Ε. και την έκδοση σχετικού πορίσματος, στο οποίο διαπιστώνεται ρητά, μετά και από τη λήψη νέων μαρτυρικών καταθέσεων, αιτιώδης συνάφεια μεταξύ του θανάτου του πατέρα του αιτούντος και της εκτέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων και ότι πληρούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις διορισμού στο Δημόσιο του αιτούντος, ως συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου που απεβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (ά. 14 § 20 Ν. 2266/1994 συμπληρωματικά με το ά. 24 Ν. 4829/2021),  όταν εργαζόμενος στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα αποβιώσει κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού του καθήκοντος, τότε δύναται ένα μέλος της οικογένειας του θανόντος μέχρι πρώτου βαθμού συγγενείας με αυτόν, να διορίζεται στο Δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα σε κενή οργανική θέση ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο διοριζόμενος. Περαιτέρω, η αίτηση διορισμού πρέπει να υποβληθεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νόμιμου ορίου ηλικίας για διορισμό ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων. Τονίζεται ότι, ένεκα του εξαιρετικού χαρακτήρα της επίδικης διάταξης, με την οποία εισάγεται εξαίρεση από το ισχύον σύστημα προσλήψεων, η κρίση που θα διατυπωθεί αρμοδίως σχετικά με το αν ο θάνατος του υπαλλήλου επήλθε κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού, θα πρέπει να αιτιολογείται πλήρως, κατά τρόπο μη επιδεχόμενο αμφισβήτηση και να τεκμηριώνεται επιστημονικά. Στην υπό κρίση υπόθεση, αποκλείεται κάθε αμφιβολία ως προς το γεγονός ότι η νόσηση και εν συνεχεία ο θάνατος του πατέρα του αιτούντος από κορωνοϊό (Covid – 19) επήλθε από την επαφή του με τον μαθητή που ήταν το μοναδικό επιβεβαιωμένο κρούσμα κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, όπως αποδεικνύεται πλήρως από το πόρισμα της συμπληρωματικής Ε.Δ.Ε.. Το Δικαστήριο έκανε δεκτή την αίτηση και ακύρωσε την  απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναπέμποντας την υπόθεση στη Διοίκηση. 

 

 

Σύνδεσμος

 
ΤρΔΕφΑθ 416/2024 - Πλήρες κείμενο