6 Μαρ 2024
Με την κρινόμενη αίτηση, οι αιτούντες και συγκύριοι στο επίδικο Ο.Τ., επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Αττικής σχετικά με την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο Ο.Τ. ... του Δήμου Περιστερίου, καθώς και της απόφασης της Γενικής Διευθύντριας Χωρικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, δυνάμει της οποίας απορρίφθηκε προσφυγή των αιτούντων κατά της πρώτης προσβαλλόμενης πράξης. Με το από 5.10.1993 π.δ. αποφασίσθηκε η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Περιστερίου Ν. Αττικής, μεταξύ άλλων, στο Ο.Τ. ..., με τη μετατροπή του εν λόγω Ο.Τ. από χώρο σχολείου σε οικοδομήσιμο και σε χώρο κοινοχρήστου πρασίνου, την έγκριση εντός αυτού πεζοδρόμου και τον χαρακτηρισμό ως πεζοδρόμου της μεταξύ των Ο.Τ. ... και ... οδού. Οι αιτούντες ζήτησαν με αίτησή τους στη Διοίκηση να ανακληθεί η επιβληθείσα με το ανωτέρω π.δ ρυμοτομική απαλλοτρίωση σε τμήμα του ακινήτου τους, η οποία αφορούσε έγκριση πεζοδρόμου και χαρακτηρισμό χώρου πρασίνου. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε, ενώ κατά της απορριπτικής απόφασης οι αιτούντες άσκησαν προσφυγή επί της οποίας εκδόθηκε η απόφαση υπ’ αριθ. 14805/2011 του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Με αυτήν την απόφαση κρίθηκε ότι, από την κήρυξη της απαλλοτρίωσης, παρήλθε χρονικό διάστημα που υπερέβαινε τα εύλογα χρονικά όρια, εντός των οποίων θα ήταν ανεκτή η δέσμευση της ιδιοκτησίας των προσφευγόντων, ακυρώθηκε η προσβαλλόμενη πράξη και η υπόθεση αναπέμφθηκε στην Περιφέρεια Αττικής. Έπειτα από γνωμοδότηση των αρμοδίων οργάνων, αποφασίστηκε η άρση και η επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης, υπό την προϋπόθεση πριν την υπογραφή της σχετικής απόφασης του Περιφερειάρχη να συμπληρωθεί ο φάκελος με την επικαιροποίηση του προϋπολογισμού του 2015. Για την ένδικη τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, σημειώνεται ότι έχει συνεκτιμηθεί ο υφιστάμενος πολεοδομικός σχεδιασμός, τα χαρακτηριστικά του επίμαχου ακινήτου και οι συνθήκες της ευρύτερης περιοχής, οι οποίες δημιουργούν ανάγκες διασφάλισης πρόσθετων κοινοχρήστων χώρων σε σχέση με τους ήδη προβλεπόμενους και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας των πεζών. Ειδικότερα, στην υπό κρίση υπόθεση, αιτιολογείται νομίμως και επαρκώς η επίμαχη τροποποίηση του σχεδίου με επανεπιβολή απαλλοτρίωσης σε τμήμα της ιδιοκτησίας των αιτούντων, ενώ διαφέρει το ζήτημα μιας ενδεχόμενης διεκδίκησης αποζημίωσης από τους αιτούντες, ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων, για τυχόν ζημία που υπέστησαν από πράξεις ή παραλείψεις οργάνων της Διοίκησης, οι οποίες είχαν ως συνέπεια να στερηθούν επί μακρό χρονικό διάστημα τη χρήση και κάρπωση της ιδιοκτησίας τους. Για την άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, ύστερα από σχετική δικαστική ακυρωτική απόφαση, πρέπει να αναρτάται το σχέδιο στο δημοτικό κατάστημα, να γνωστοποιείται η τροποποίηση δια του τύπου και να εκδικάζονται οι ενστάσεις που τυχόν υποβάλλονται. Εν προκειμένω, η τήρηση των οριζόμενων στο άρθρο 154 του Κ.Β.Π.Ν. διατυπώσεων δημοσιότητας έλαβαν χώρα μετά την πάροδο εξαμήνου από την υποβολή, από τους αιτούντες, της αίτησης για τροποποίηση του σχεδίου με άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης συνοδευόμενης από πλήρη φάκελο. Εντούτοις, η μη τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας, εντός της οριζόμενης προθεσμίας, για την ενημέρωση ευρύτερου κύκλου ενδιαφερομένων δεν εμποδίζει τη συνέχιση της διαδικασίας τροποποίησης του σχεδίου πόλεως. Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση.