4 Ιουλ 2019
Η εξουσιοδοτική διάταξη, στην οποία στηρίζεται η επίμαχη ρύθμιση, όπως -άλλωστε- και η προϊσχύσασα, και η οποία αναφέρεται “ ... (σ)την οργάνωση της μαθητικής ζωής και το γενικό πλαίσιο των σχολικών εκδηλώσεων”, είναι ειδική και ορισμένη και το ζήτημα της ανάδειξης των σημαιοφόρων βρίσκεται μέσα στα όρια της εξουσιοδότησης, εφόσον οι μαθητικές παρελάσεις εντάσσονται στις εορταστικές σχολικές εκδηλώσεις για τις επετείους των εθνικών εορτών της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου (αλλά και για τις τοπικές εορτές, σύμφωνα με το πρόγραμμα των αντίστοιχων δήμων) και συνιστούν έκφανση της μαθητικής ζωής. Εξάλλου, από την εν λόγω εξουσιοδοτική διάταξη δεν προκύπτει ότι επιβάλλονται κριτήρια στη σχετική κανονιστική δράση της Διοίκησης, ούτε υπάρχει άλλη διάταξη που να προβλέπει τον τρόπο ανάδειξης των μαθητών που φέρουν τη σημαία κατά τις παρελάσεις. Περαιτέρω, η επίδοση στα μαθήματα δεν είναι αποφασιστικής σημασίας κριτήριο για την επιλογή του σημαιοφόρου στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η δε ενεργός σχέση των μαθητών του δημοτικού σχολείου με τα εθνικά σύμβολα δεν συνάπτεται προς τους βαθμούς τους, αφού η συμμετοχή στις παρελάσεις και η παράσταση στη σημαία συνδέεται πρωτίστως με την ίδια την ιδιότητα του μαθητή ως μέλους της σχολικής κοινότητας της τάξης του, την οποία, μάλιστα, ενισχύει, καθώς και με τα καθήκοντα που απορρέουν από την ιδιότητα αυτή, λαμβανομένων υπόψη και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εν λόγω εκπαιδευτικής βαθμίδας (νεαρή ηλικία των μαθητών, επιδίωξη εξάλειψης ανταγωνισμού και βαθμοθηρίας), ενώ απόκειται, κατά τα λοιπά, στο νομοθέτη να διαμορφώσει τα κριτήρια και τα μέσα επιβράβευσης των επιδόσεων των μαθητών. Ενόψει τούτων, δεν στοιχειοθετείται παραβίαση των αρχών της αξιοκρατίας και της ισότητας (μειοψ.). Επίσης, η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης δεν επιβάλλει την διατήρηση της ισχύος του προγενέστερου καθεστώτος ανάδειξης των σημαιοφόρων, προκειμένου να μην ματαιωθεί η σχετική προσδοκία των αριστούχων μαθητών, ούτε, εξάλλου, μπορεί να θεωρηθεί ότι η προϊσχύουσα ρύθμιση δημιούργησε στους αιτούντες την εύλογη και άξια προστασίας πεποίθηση ότι οι μαθητές με τον μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο θα ορίζονται στο διηνεκές ως σημαιοφόροι. Περαιτέρω, η ρύθμιση της ανάδειξης των σημαιοφόρων με κλήρωση είναι ρύθμιση γενική, απρόσωπη και αντικειμενική και εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον της μείωσης του ανταγωνισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η δε άριστη διαγωγή των σημαιοφόρων τόσο στην ισχύουσα, όσο και στην προϊσχύουσα ρύθμιση, δεν λαμβανόταν υπ’ όψιν για την ανάδειξη του σημαιοφόρου ως κριτήριο.