24 Ιουλ 2018
Η χρηματοδότηση των δημόσιων ΙΕΚ, η οποία υπαγορεύθηκε προδήλως από την ανάγκη ενίσχυσης και στήριξης της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ήτοι από λόγο δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος, δεν θα μπορούσε, κατά κοινή πείρα, από μόνη της ούτε να αποκλείσει την λειτουργία ιδιωτικών ΙΕΚ ούτε να καταστήσει αδύνατη ή ουσιωδώς δυσχερή την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της λειτουργίας των ιδιωτικών ΙΕΚ. Εν όψει αυτού, η τυχόν επελθούσα μείωση των σπουδαστών των ιδιωτικών ΙΕΚ έναντι των δημόσιων και η εντεύθεν μείωση των εσόδων τους, έστω και αν συνδέεται αιτιωδώς με την επίδικη χρηματοδότηση των δημόσιων ΙΕΚ (προϋπόθεση η συνδρομή της οποίας θα έπρεπε να αποδεικνύεται από την αναιρεσείουσα ή να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ενώπιον των δικαστηρίων της ουσίας), δεν αντίκειται στη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 5 ή σε άλλη διάταξη του Συντάγματος. ΙΕΚ, της προσδοκίας της αναιρεσείουσας για την διατήρηση ορισμένου ύψους κερδών και της, ως εκ τούτου, ασύμφορης, κατά την εκτίμηση της ίδιας, δαπάνης για την ανάληψη της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν συνιστούν προστατευτέο περιουσιακό δικαίωμα κατά την έννοια του άρθρου 1 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ.