Πρόσφατη νομολογία


9 Ιαν 2023

ΜΠρΘεσ 8269/2022: Απαγόρευση μετατροπής διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο σε συμβάσεις αόριστου χρόνου μετά την 17.04.2001

Διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου συναπτόμενες με το Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τους λοιπούς φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό την ισχύ των διατάξεων του άρθρου 103 παρ. 7 και 8 του Συντάγματος (ήτοι από τις 17.04.2001 και εφεξής) δεν μπορούν να μετατραπούν σε συμβάσεις αόριστου χρόνου, έστω και αν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς και όχι πρόσκαιρες ή απρόβλεπτες ανάγκες, πλην των περιπτώσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 11 π.δ./τος 164/2004, οι οποίες είναι συνταγματικά ανεκτές, όλως ειδικώς, ως μεταβατικές διατάξεις "τακτοποιήσεως" εκκρεμών εργασιακών σχέσεων του Δημοσίου και των άλλων Νομικών Προσώπων του Δημόσιου Τομέα με εργαζομένους που συνέχισαν, ακόμη και μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος με το από 6.4.2001 Ψήφισμα της Ζ' Αναθεωρητικής Βουλής να απασχολούνται με διαδοχικές συμβάσεις ή σχέσεις ορισμένου χρόνου, τελούντες εν αγνοία των δικαιωμάτων που θα μπορούσαν να αντλήσουν από την Οδηγία 1999/70/Ε.Κ. του Συμβουλίου ενόψει της καθυστερήσεως της προσαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας στην εν λόγω Οδηγία· ούτε καταλείπεται πεδίο εκτίμησης των συμβάσεων αυτών, κατ' ορθό νομικό χαρακτηρισμό της έννομης σχέσης κατά τη δικαστική διαδικασία, ως συμβάσεων αόριστου χρόνου στην περίπτωση που αυτές καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες αφού, έστω και αν τούτο συμβαίνει, βάσει των πιο πάνω διατάξεων ο εργοδότης δεν έχει ευχέρεια για τη σύναψη σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου. Συνεπώς στις συμβάσεις αυτές δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της προαναφερόμενης διάταξης του άρθρου 8 παρ. 3 ν. 2112/1920.


Σύνδεσμος

ΜΠρΘεσ 8269/2022 - Πλήρες κείμενο »