1 Οκτ 2019
Ούτε το σύνολο των πρωτογενών καταθέσεων του προσφεύγοντος που εμφανίζονται στην έκθεση ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων του Κ.Β.Σ. του Σ.Δ.Ο.Ε. και στους οικείους πίνακες, ούτε η εν λόγω έκθεση ελέγχου αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία, κατά την έννοια του άρθρου 68 παρ. 2 περ. α΄ του Κ.Φ.Ε, ικανά να δικαιολογήσουν την επιμήκυνση της κατ' άρθρο 84 παρ. 1 του Κ.Φ.Ε. πενταετούς προθεσμίας παραγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 84 παρ. 4 περ. β΄ σε συνδυασμό προς το άρθρο 68 παρ. 2 περ. α΄ του Κ.Φ.Ε. Επίσης, βάσει της επιβαλλόμενης από τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας του δικαίου σαφήνειας και προβλεψιμότητας των ρυθμίσεων περί της προθεσμίας παραγραφής για τον καταλογισμό παραβάσεων των κανόνων της φορολογικής νομοθεσίας και, περαιτέρω, για την επιβολή στον παραβάτη σχετικών κυρώσεων, όπως τα πρόστιμα για παραβάσεις των διατάξεων του Κ.Β.Σ., η κατά τις διατάξεις του ν. 2523/1997 ανάλογη εφαρμογή των περί παραγραφής διατάξεων που ισχύουν στη φορολογία εισοδήματος δεν μπορεί εν πάση περιπτώσει να θεωρηθεί ότι αφορά και σε διατάξεις περί παρατάσεως της προθεσμίας παραγραφής, όπως εκείνες των άρθρων 12 παρ. 7 του ν. 3888/2010, όπως ίσχυαν κατά τον κρίσιμο χρόνο και της παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν. 4098/2012, οι οποίες ουδόλως αναφέρονται σε επιβολή κυρώσεων, όπως τα πρόστιμα για τις παραβάσεις του Κ.Β.Σ. Και τούτο, ανεξαρτήτως του ότι οι ως άνω διατάξεις που προβλέπουν την παράταση της παραγραφής στη φορολογία εισοδήματος αντίκεινται στις εξειδικεύουσες την αρχή της ασφάλειας δικαίου διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 78 του Συντάγματος και, επομένως, δεν θα μπορούσαν να τύχουν εφαρμογής ούτε και για να στηρίξουν την επιβολή προστίμων για παραβάσεις του Κ.Β.Σ., για τον ίδιο λόγο για τον οποίο κρίθηκαν με την 1738/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας αντισυνταγματικές αντίστοιχες διατάξεις των ν. 3513/2006, ν. 3697/2008, ν. 3790/2009 και ν. 3842/2010, δηλαδή διότι παρατείνουν την πενταετή προθεσμία παραγραφής φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου αναγομένων σε ημερολογιακά έτη προγενέστερα του προηγουμένου της δημοσιεύσεως του σχετικού νόμου ετών. Συνεπώς, η ένδικη …/…/2013 απόφαση επιβολής προστίμου Κ.Β.Σ. διαχειριστικής χρήσης 2006, που εκδόθηκε και κοινοποιήθηκε στον προσφεύγοντα στις .../.../2013 και .../.../2013, αντιστοίχως, ήτοι μετά τη συμπλήρωση της πενταετούς προθεσμίας παραγραφής της παρ. 1 του άρθρου 84 του Κ.Φ.Ε., η οποία έληγε στις 31.12.2012, είναι για τον λόγο αυτόν ακυρωτέα.