Πρόσφατη νομολογία


16 Σεπ 2025

ΑΠΔΠΧ 32/2025: Ευθύνη ασφαλιστικής εταιρίας για μη ικανοποίηση δικαιώματος πρόσβασης σε καταγεγραμμένες τηλεφωνικές συνομιλίες

Εξέταση καταγγελίας ασφαλισμένου για παράβαση του δικαιώματος πρόσβασής του στις καταγεγραμμένες τηλεφωνικές κλήσεις του στο Συντονιστικό Κέντρο εξυπηρέτησης του προγράμματος οδοντιατρικής φροντίδας της καταγγελλόμενης ασφαλιστικής εταιρίας, το οποίο διαχειριζόταν μία συνεργαζόμενη με την ασφαλιστική εταιρία ΙΚΕ· ο καταγγέλλων υπέβαλε επανειλημμένα αιτήματα για πρόσβαση σε καταγεγραμμένες τηλεφωνικές κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο και η ασφαλιστική εταιρία τον παρέπεμπε στην συνεργαζόμενη ΙΚΕ, υποστηρίζοντας ότι εκείνη διαχειριζόταν το κέντρο. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) διαπίστωσε ότι, παρότι η καταγγελλόμενη ασφαλιστική εταιρία υποστήριζε ότι δεν είχε πρόσβαση στα αρχεία των κλήσεων, από την εξέταση της υπόθεσης και ιδίως από τη σύμβαση μεταξύ των δύο εταιριών, η ασφαλιστική εταιρία είχε τον ρόλο του υπευθύνου επεξεργασίας, έχοντας καθορίσει τον σκοπό και τα μέσα για την καταγραφή των τηλεφωνικών συνομιλιών των ασφαλισμένων στο τηλεφωνικό κέντρο της ΙΚΕ. Για τους λόγους αυτούς, η ΑΠΔΠΧ απεύθυνε στην καταγγελλόμενη ασφαλιστική εταιρία, ως υπεύθυνου επεξεργασίας, εντολή να ικανοποιήσει το δικαίωμα πρόσβασης του καταγγέλλοντος εντός 10 ημερών και της επέβαλε διοικητικό πρόστιμο ύψους 20.000 ευρώ για την παραβίαση του άρθρου 15 ΓΚΠΔ· στην συνεργαζόμενη ΙΚΕ, η οποία δεν ανταποκρίθηκε σε κανένα έγγραφο της ΑΠΔΠΧ για παροχή απόψεων ούτε στην κλήση σε ακρόαση, επέβαλε διοικητικό πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ για παραβίαση της υποχρέωσης συνεργασίας με την εποπτική αρχή.


Σύνδεσμος

ΑΠΔΠΧ 32/2025 - Πλήρες κείμενο »