Πρόσφατη νομολογία


15 Ιουλ 2024

ΤρΔΕφΑθ 818/2024: Νομιμότητα μηδενισμού τελικής εργασίας αποφοίτου της ΕΣΔΔΑ λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής της

Με την κρινόμενη αίτηση, ζητήθηκε η ακύρωση: α) της από 26.5.2022 απόφασης του Διευθυντή της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), εκπαιδευτικής μονάδας της «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης» (ΕΚΔΔΑ), περί μηδενισμού της τελικής εργασίας της αιτούσας στα πλαίσια της φοίτησής της στην ως άνω Σχολή, β) της Γενικής Κατάστασης Βαθμολογίας και Εξαγωγής Βαθμού Αποφοίτησης της 27ης Εκπαιδευτικής Σειράς της αναπληρώτριας Διευθύντριας της Ε.Σ.Δ.Δ.Α., κατά το μέρος που η τελική της εργασία βαθμολογήθηκε με μηδέν, γ) της από 30.6.2022 Απόφασης του Διευθυντή της Ε.Σ.Δ.Δ.Α., με θέμα «Ανακήρυξη αποφοίτων της ΚΖ΄ Εκπαιδευτικής Σειράς «Δ… Τ...» της ΕΣΔΔΑ», κατά το μέρος που αφορά τη σειρά αποφοίτησής της, συνεπεία της μηδενικής βαθμολογίας της, δ) της από 20.7.2022 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών περί καθορισμού των υπηρεσιών διορισμού των αποφοίτων της 27ης Εκπαιδευτικής Σειράς της Ε.Σ.Δ.Δ.Α., σύμφωνα με τη σειρά κατάταξης αποφοίτησης και ε) της από 26.5.2022 απόφασης του Διευθυντή της Ε.Σ.Δ.Δ.Α., περί απόρριψης του αιτήματος χορήγησης παράτασης προθεσμίας για την υποβολή της τελικής εργασίας και της σιωπηρής απόρριψης του από 8.9.2022 αιτήματος αναβαθμολόγησης της εργασίας της ενώπιον του Διευθυντή της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. Η αιτούσα προβάλλει τον ισχυρισμό περί παράβασης ουσιώδους τύπου της διαδικασίας και αναρμοδιότητας οργάνου που εξέδωσε την πρώτη προσβαλλόμενη πράξη, καθόσον δεν προκύπτει ότι για την έκδοσή της έλαβε χώρα απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης (ά. 11 § 3 Κανονισμού Σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης). Περαιτέρω, η εργασία της αιτούσας απερρίφθη άνευ αξιολόγησης, εφόσον δεν κατατέθηκε εμπροθέσμως, όπως ρητώς ορίζεται στο άρθρο 12 § 5 του Κανονισμού (η εκπροθέσμως κατατεθείσα εργασία μηδενίζεται), άλλως δεν χωρεί αξιολόγηση, ούτε υφίσταται διακριτική ευχέρεια του οργάνου για διαφορετική εκτίμηση ή επιλογή μεταξύ διοικητικών κυρώσεων. Ο μηδενισμός δε της εργασίας της αιτούσας, εφόσον παραβιάστηκε η προθεσμία που τάχθηκε, νομίμως επιβλήθηκε από τον διευθυντή της Ε.Σ.Δ.Δ., ο οποίος αποτελεί αποφασίζον όργανο για όλα τα ζητήματα διοίκησης της Σχολής. Επιπλέον, η αιτούσα υποστηρίζει ότι συντρέχει παράβαση νόμου, παράβαση του άρθρου 11 §5 του Κανονισμού Σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης περί αναβαθμολόγησης και πλάνη περί τα πράγματα. Σημειώνεται ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αναβαθμολόγησης, διότι δεν έχει εμφιλοχωρήσει προφανής παραδρομή ή αθροιστικό λάθος, εφόσον η εργασία δεν έχει γίνει δεκτή προς αξιολόγηση, αλλά μηδενίστηκε ως εκπροθέσμως υποβληθείσα και, μάλιστα, όχι κανονικώς υποβληθείσα στην ειδική προς κατάθεση πλατφόρμα. Συνάμα αναφέρει ότι θα έπρεπε να της χορηγηθεί παράταση της προθεσμίας κατάθεσης της εργασίας της, δεδομένου ότι είχε ασθενήσει. Ο ισχυρισμός αυτός απερρίφθη ως αβάσιμος, διότι η επικαλούμενη διάταξη του άρθρου 12 §4 β΄ του ως άνω Κανονισμού προϋποθέτει έγκαιρη ειδοποίηση της Σχολής στην περίπτωση ασθένειας ή άλλου σπουδαίου λόγου. Αντιθέτως, η αιτούσα -όπως ανέφερε και η υπεύθυνη επιβλέπουσα κατά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί της- δεν επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα, ούτε ασθένεια. Επισημαίνεται ότι έγκαιρη ενημέρωση σημαίνει ότι αυτή λαμβάνει χώρα πριν την εκπνοή της εκάστοτε προθεσμίας για διεκπεραίωση των υποχρεώσεων των σπουδαστών, συνοδευόμενη από τις κατάλληλες ιατρικές ή άλλες βεβαιώσεις. Το αίτημα της αιτούσας υποβλήθηκε με καθυστέρηση έξι (6) ημερών μετά την εκπνοή της προθεσμίας κατάθεσης της τελικής της εργασίας. Τέλος, η αιτούσα επικαλείται παράβαση των αρχών της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, της αναλογικότητας, της επιείκειας και της χρηστής διοίκησης. Η επίκληση όμως της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου προϋποθέτει διακριτική ευχέρεια του διοικητικού οργάνου, ενώ στην προκειμένη περίπτωση κατά το άρθρο 12 παρ. 5 του Κανονισμού η εκπρόθεσμη κατάθεση εργασίας οδηγεί σε μηδενισμό, κατά δέσμια αρμοδιότητα της Διοίκησης της Σχολής. Συνεπώς, δεν συνέτρεχε παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης. Κατόπιν τούτων, το Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση ακύρωσης.


Σύνδεσμος

ΤρΔΕφΑθ 818/2024 - Πλήρες κείμενο »